Animaatiohahmo

Keskustelu ja kuvia keskeneräisistä Work In Progress töistä.
Post Reply
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Animaatiohahmo

Post by sssampo »

Tällaisella hahmolla lähdetään opiskelemaan mm. riggausta, hahmoanimaatiota, normal mappausta, parempaa texturointia, composite nodeja ja kenties render layereitäkin.
Edessä on tunteja ja tunteja armotonta koneella istumista :D



Hieman offtopic, mutta löysin hyvän sivuston josta löytyy paljon ilmaisia textuureja, myös kaupalliseen käyttöön: http://cgtextures.com/
Attachments
kuva1.jpg
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Animaatiohahmo

Post by sssampo »

Image

Tällaista olen saanut aikaan. Weight painttaus oli yhtä tuskaa, nivelet eivät meinanneet millään näyttää hyvältä. Eikä ne kyllä vieläkään parhaimmasta päästä ole.
Walk cycleen en myöskään ole täysin tyytyväinen joten kaipaisin jotain vinkkejä! :)
Trogdor
Posts: 69
Joined: 15.03.2008, 21:58

Re: Animaatiohahmo

Post by Trogdor »

Kokeileppa liikuttaa vähän enempi hartioita ja lannetta.
Könni
Posts: 66
Joined: 06.01.2009, 11:13

Re: Animaatiohahmo

Post by Könni »

Lantio ja hartiat pisti minunkin silmään ensimmäiseksi. Lisäksi kaveri potkaisee päkiältä nousevan jalan äärimmäiseen asentoon eteen melkoisella voimalla verrattuna siihen kuinka kauan hän hieroo tota kantapäätään maahan. Laskin että noin 3...5 framea kun jalka liikkuu eteen ja jopa 7 framea asetellaan kantapäätä maankamaralle ilman suurempaa jalan liikettä eteen tai taakse. Toki kävellessä suhde voi olla tollanen mutta oma jalkani on tietääkseni (kehooni suhteellisessa) liikkeessä taaksepäin kun kantapää osuu maahan.
Toisin sanoen piste jossa kantapää osuu maahan pitäisi kai olla taaempana.
Toki jokainen animaatioukkeli kävelee omalla tavallaan mutta tossa ei kyllä ole rytmi kohdallaan.

Moneenko frameen säädit nivelien kulmat itse?

Löysin taannoin erään nettisivun jossa oli 44 framen animaatio rullamatolla kävelevästä miehestä. Miehelle oli teipattu anturit joilla mitattiin polvien, ranteiden, nilkkojen, pään ym sijaintia ajan suhteen ja tämä tieto oli annettu kuvaajina. Lisäksi miehen pituutta ja fps:ää sun muuta pystyi säätämään. Omaksenikaan harmiksi en muista sivuston osoitetta. Tietääkö kukaan vastaavaa sivustoa?
Attachments
Sama juttu 10x hitaammin.
Sama juttu 10x hitaammin.
8yk_2xnopeudella.gif (126.78 KiB) Viewed 5585 times
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Animaatiohahmo

Post by tuxer »

sssampo wrote:Image

Tällaista olen saanut aikaan. Weight painttaus oli yhtä tuskaa, nivelet eivät meinanneet millään näyttää hyvältä. Eikä ne kyllä vieläkään parhaimmasta päästä ole.
Walk cycleen en myöskään ole täysin tyytyväinen joten kaipaisin jotain vinkkejä! :)
Hahmon jalat ovat hieman koukussa koko ajan, mikä näyttää ainakin minun silmiin hieman omituiselta. Mutta malli itsessään on hyvä!
Post Reply