Lautapeli sivustoon grafiikat Blenderin avulla ??

Täällä voit esitellä omat projektisi ja rekrytä artisteja mukaan.
Post Reply
Jari
Posts: 2
Joined: 10.11.2008, 23:25

Lautapeli sivustoon grafiikat Blenderin avulla ??

Post by Jari »

Hei!

Olen rakentamassa Lautapeli sivustoa Helsingissä, ideanani on käyttää ilmais ohjelmia Ubuntullani, GIMP KRITA INKSCAPE BLENDER, näillä sitten grafiikat sivuilleni.

Kokemukseni 3D rakentelusta on käytännössä olematonta, olen kylläkin jotain 3D textureja käyttänyt pelatessani Java JOGL ja XP DirectX8 ympäristöissä, joten osaan hahmottaa 3d maailmaa.

Ongelma on että en osaa blenderiä käyttää ollenkaan, en tiedä mitä ominaisuuksia siinä on, mitenkä niitä tulisi käyttää tai mitä niillä voi rakentaa.

Jos nopeasti noita lautapeli shotteja käytte vilkaisemassa allekirjoitukseni osoitteen takaa, niin osaatte varmaankin auttaa, kun sitten ymmärrätte mitä olen rakentamassa.

nimimerkki alkutekijöistä liikkeelle.

( edit )
Pelinappien ja lautojen lisäksi mitenkä nuo sivuni shakki napit, kuinka hidasta ne olisi rakentaa 3d muotoon ??

//----

Kiitos,,
http://www.lautapelisuomi.eu

Lautapelejä kunhan sitten joskus valmistunevat, Tervetuloa !!
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Lautapeli sivustoon grafiikat Blenderin avulla ??

Post by tuxer »

Jari wrote: Ongelma on että en osaa blenderiä käyttää ollenkaan, en tiedä mitä ominaisuuksia siinä on, mitenkä niitä tulisi käyttää tai mitä niillä voi rakentaa.

Jos nopeasti noita lautapeli shotteja käytte vilkaisemassa allekirjoitukseni osoitteen takaa, niin osaatte varmaankin auttaa, kun sitten ymmärrätte mitä olen rakentamassa.

nimimerkki alkutekijöistä liikkeelle.
Siinäpä se eli alkutekijöistä liikkeelle. Katsele vaikka ensiksi opendimension.orgin videotutoriaalit
http://opendimension.org/blender/pages/ ... iaalit.php
ja jos englanti taittuu niin googleen blender tutorials niin alkaa löytymään.
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: Lautapeli sivustoon grafiikat Blenderin avulla ??

Post by Sienikasvusto »

Myös tekemällä jonkin hieman vaikeamman tutoriaalin oppii usein jotakin. (Huomaa foorumin tutoriaalit osio.)
ja ainahan täällä on Opendimension.org:n väki auttelemassa.
Jari
Posts: 2
Joined: 10.11.2008, 23:25

Re: Lautapeli sivustoon grafiikat Blenderin avulla ??

Post by Jari »

Vielä!

Yritänkin sitten löytää suomen kielisenä paljon näitä tutoriaaleja, selailuun menee varmaankin muutama päivä,

Kuinka kauan sivujeni shakki nappien kasaamiseen menisi aikaa olen siis varmaankin vain aika keskinkertainen parhaimmillanikin.

Esimerkkinä tuo sivujeni hevonen on aika pyöreä kulmainenkin, niin että, onko tuollainen hevonen vaikeata rakentaa ??

Entä sitten jos tahtoisi että kaikki shakki napit hieman painuisivat kasaan, ennen kuin niitä liikuttaa, kuinka aikaa vievää tämä olisi ??

//----

Kiitos,,
http://www.lautapelisuomi.eu

Lautapelejä kunhan sitten joskus valmistunevat, Tervetuloa !!
User avatar
CosMOS
Moderaattori
Posts: 82
Joined: 13.10.2007, 23:31

Re: Lautapeli sivustoon grafiikat Blenderin avulla ??

Post by CosMOS »

Shakkinappuloiden tekeminen Blenderillä ei ole mikään ongelma. Nappulasta voi piirtää puolikkaan sivuprofiilin, jota pyöräytetään 360° ja pian on nappulat valmiina. Harjoittele tutoriaalien avulla extrude ja spin komentojen toiminta, tarvitset näitä toimintoja shakkinappuloiden tekoon. Kannattaa aloittaa esim. sotilas ja torni nappuloista. Jätä hevonen viimeiseksi, tai kunnes olet opetellut Blenderin käyttöä riittävästi.

Blenderissä on toimintoja, joilla nappulat saa vääntyilemään tai painumaan kasaan. Eikä siihen mene paljoakaan aikaa.
Post Reply