Ydinräjähdys - materiaali ja valot

Valojen käyttö Blenderissä
Post Reply
User avatar
Kalmageddon
Posts: 50
Joined: 03.01.2008, 21:24

Ydinräjähdys - materiaali ja valot

Post by Kalmageddon »

Eli siis bongasin tämmösen oppaan ydinräjähdyksen tekoon:
http://fweibel.com/blender/atomicbombtutorial_EN.pdf

Sivulla 14 selitetään sienipilven amteriaalista ja valoista. Se on koko efektin A ja O ja sitä kohtaa en just ymmärrä. Osaisko joku selittää ton järkevästi. Mikä funktio on esim objektion sisällä olevilla lampuilla?
Last edited by Kalmageddon on 17.12.2008, 22:22, edited 1 time in total.
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Ydinräjähdys - amteriaali ja valot

Post by tuxer »

Yritin tuota hieman nopeasti silmätä mutta ei ihan auennut. Ainakin siinä asetetaan tekstuuri haloille ja lamppu valaisee(!) ja säätää mappauksen tekstuurille.

Oletko katsonut itse .blend -tiedostoa?
User avatar
Kalmageddon
Posts: 50
Joined: 03.01.2008, 21:24

Re: Ydinräjähdys - amteriaali ja valot

Post by Kalmageddon »

Juu tässä päivien myötä ongelma on ratkennut ja komeita sienipilviä olen saannut jo aikaan. Suosittelen kyllä tota tutoriaalia kaikille sillä yksinkertaisesti kauniiltahan nuo näyttävät! Kiitos.
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Ydinräjähdys - amteriaali ja valot

Post by tuxer »

Kalmageddon wrote:Juu tässä päivien myötä ongelma on ratkennut ja komeita sienipilviä olen saannut jo aikaan. Suosittelen kyllä tota tutoriaalia kaikille sillä yksinkertaisesti kauniiltahan nuo näyttävät! Kiitos.
Ok, hyvä. Näytä meillekin rendauksia :)
User avatar
Kalmageddon
Posts: 50
Joined: 03.01.2008, 21:24

Re: Ydinräjähdys - materiaali ja valot

Post by Kalmageddon »

Image
Post Reply