Kirjasto autourheilua silmällä pitäen?
Posted: 27.05.2008, 16:07
Morjentos!
Löytyykö halukkaita tekemään jonkun asteista "kirjastoa" autoista/osista? Ajatuksena (kuningas-ajatuksena?) olisi saada kasaan tiedostoa josta voisi valita korin, koneen, perän jne jne, ja kokeilla turvallisesti koneella kuinka mikäkin mahtuu toistensa kanssa. Pohjalla oma autokrossi harrastukseni ja uskoisin sen palvelevan aika montaa muuta auto-urheilun harrastajaa ja sen kautta Blenderiä tutuksi?. Objektin siis ei tarvitsisi olla kovin tarkkoja kunhan mitat olisi kohdallaan. Esim. omalla kohdalla oli yllätys että Hiacen taka-akseli on aika kapea kun sen laittaa Golffiin. Ei tarvitse hankkia jotain osaa ja todeta ettei se sovi sinne. Käytettyjen osien määrä on kuitenkin suhteellisen pieni, ja aika pienellä määrällä sitä voisi aloittaa.
Ja yksi kysymys on: Jos blenderillä tekee objektin, voiko sille määritellä painon? Siis esim. autossa joka pyörään kohdistuvan painon ja jos siihen lisää jotain niin B ymmärtää sen? Ja siirtää painopistettä.
Toivottavasti ei liian korkealentoista. Itseä jo hirvittää kun lukee tekstiä
Tämä vain yhtenä heittona Blenderin hyötykäyttöön?
Eli jos herättää kysymyksiä niin antaa tulla vaan.
T.Juha
PS. Eewaltsi, golffin koppa toimii hyvin
Löytyykö halukkaita tekemään jonkun asteista "kirjastoa" autoista/osista? Ajatuksena (kuningas-ajatuksena?) olisi saada kasaan tiedostoa josta voisi valita korin, koneen, perän jne jne, ja kokeilla turvallisesti koneella kuinka mikäkin mahtuu toistensa kanssa. Pohjalla oma autokrossi harrastukseni ja uskoisin sen palvelevan aika montaa muuta auto-urheilun harrastajaa ja sen kautta Blenderiä tutuksi?. Objektin siis ei tarvitsisi olla kovin tarkkoja kunhan mitat olisi kohdallaan. Esim. omalla kohdalla oli yllätys että Hiacen taka-akseli on aika kapea kun sen laittaa Golffiin. Ei tarvitse hankkia jotain osaa ja todeta ettei se sovi sinne. Käytettyjen osien määrä on kuitenkin suhteellisen pieni, ja aika pienellä määrällä sitä voisi aloittaa.
Ja yksi kysymys on: Jos blenderillä tekee objektin, voiko sille määritellä painon? Siis esim. autossa joka pyörään kohdistuvan painon ja jos siihen lisää jotain niin B ymmärtää sen? Ja siirtää painopistettä.
Toivottavasti ei liian korkealentoista. Itseä jo hirvittää kun lukee tekstiä
Tämä vain yhtenä heittona Blenderin hyötykäyttöön?
Eli jos herättää kysymyksiä niin antaa tulla vaan.
T.Juha
PS. Eewaltsi, golffin koppa toimii hyvin