Blender ohjelma ikkuna.

Python-kielen käyttäminen
User avatar
Pingviini-
Posts: 48
Joined: 14.04.2008, 16:33

Re: Blender ohjelma ikkuna.

Post by Pingviini- »

Kyllä se toimii, pitää vaan suurentaa/ottaa vapaan käyttöön ikkunan, niin se menee automaattisesti oikeaaseen kokokoon. Kiitoksia :D
Last edited by Pingviini- on 18.04.2008, 17:07, edited 1 time in total.
will it blend?
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Blender ohjelma ikkuna.

Post by tuxer »

ramppis wrote:Onkohan noiden rinnakkaisten näyttöjen keskinäisillä resoluutioilla väliä, eli vaatiiko saman kumpaankin?
Ei käsittääkseni tarvitse olla sama (ainakaan Linuxissa) mutta käyttö voi tietysti olla hieman hankalaa jos ne eri.
skyjack
Posts: 42
Joined: 27.10.2007, 00:18

Re: Blender ohjelma ikkuna.

Post by skyjack »

Jos on eri resolutiot näytöissä, niin se toisen näytön pinta-alasta jää pikkasen käyttämättä tai toisessa jää piiloon jotain.
Havainnollistan asiaa pienellä kuvalla. 8)
naytot.jpg
naytot.jpg (7.37 KiB) Viewed 5591 times
Sininen alue kuvastaa blenderin ikkunaa ja punaiset viivat näyttöjen reunoja. (laatikoitten koot on vetästy hatusta)
Tälläinen ilmiö itelläni tapahtui, kun laitoin koneeseen kiinni Acer 24 ja 22 tuumaisia laajakuvalla varustettuja näyttöjä.
24" resoluutio on 1920x1200 ja 22" reso on 1680x1050.
Tuossa 22 tuumaisessa näytössä jäi pieni soiro piloo näytön alalaitaan, johon jaoin yhden ikkunan sillain, että sain kaiken muun tilan hyvin käyttöön.
Käyttiksenä PCLinuxOS 2007 pikkasen muovattu ja tämä on myös testattu Windows XP:ssä. ;)
User avatar
LeBis
Posts: 37
Joined: 22.04.2008, 23:39

Re: Blender ohjelma ikkuna.

Post by LeBis »

Outo viesti näin ensimmäiseksi :) itse viestissä ei sanaakaan mallinnuksesta!

Asetin Blenderin noilla asetuksilla ikkunaan, minua kiusasi se kokoruudun tila kun oli tuo rocketDoc-sivupalkki käytössä ja kahden näytön kanssa (eri kokoa) nuo sivupalkit tuppaavat välkkymään ollessaan toisen ohjelmaikkunan päällä, testatessani huomasin että Blenderin ohjelmaikkuna tippui aina alaspäin pienentäessäni ikkunan korkeutta!
Asetuksilla -p 0 62 1530 1020 sain ikkunan näkymään kokonaisuudessaan eikä se mennyt alapalkin alle eikä tupannut rocketdocin tielle, välkyntä väheni. (ko. näytön resoluution ollessa (piti tarkistaa) 1680x1050)
Eli eli, onko... Blenderin, mites se olikaan "origo" tms :) alhaalla vasemmalla päänäytössä? näyttöjen koko yhteensä: 2702x1050 eli tiputin korkeudesta tuon alapalkin verran mutta lisäsin sen tuonne komentoriville, hm. voisi siihen vielä pixelin pari lisätä/poistaa.
Hm, ehkä olisi kohdallaan mainita ympäristö: XP pro
tuxer wrote:komentoriviltä voi tietysti pakottaa tietyn kokoiseen ikkunaan:

Code: Select all

Window options:
  -w            Force opening with borders (default)
  -W            Force opening without borders
  -p <sx> <sy> <w> <h>  Open with lower left corner at <sx>, <sy>
                        and width and height <w>, <h>
Onko kauhea kardinaalivirhe jos laitan tähän kuvan miten asetukset vaikuttavat? kuvassa kaksi kertaa kuvakaappaus kahdesta näytöstä, tai "yksi-iso-näyttö" kakkos-näyttö on vasemmalla (17") ja päänäyttö (22") oikealla eli 0-piste on oudosti keskellä :)

Edit: Se vilkkuva osa olikin tuo Googlen sivupalkki joka oli välillä pois

Lehis
Attachments
2nayttoo.jpg
LeBis .
ksedit
Posts: 37
Joined: 04.03.2008, 23:10

Re: Blender ohjelma ikkuna 2.46 ongelma

Post by ksedit »

Asensin uuden version blenderistä ja muutama ongelma esiintynyt mm. kun venytän blenderin kahden näytön kokoon niin blender rupee välkkymään 1 näytössä ja aikani liikuteltua se rauhoittuu ja antaa homman jatkua! Toisena ongelmana renderöinti ei enää näytä valmista kuvaa?? siis kun renderöi pelkän kuvan, ja kuva on valmis se häviää...(render ikkunasta)

Onko kellään tietoa mitä tässä voi tehdä. 2.45 ei ongelmia ollenkaan!!!

Lisää tuli ongelmia ohjelma takkuilee pahasti ja kaatuu!!

Virhe ilmoitus tossa dos ikkunassa NO CD-ORIGSPACE, ERROR OUT OF RANGE

Mikä tälle nyt tuli..??
Post Reply