Ketjusimulaatio

Kysymykset Blenderin fysiikkaominaisuuksiin ja simulaatioihin liittyen
Post Reply
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Ketjusimulaatio

Post by tuxer »

Löysin vanhan tiedoston, jossa kokeilin tehdä ketjua Bullet-kilpailua varten.

Joustava ketju Blenderin fysiikkamoottorilla:
chain_long.blend
(193.15 KiB) Downloaded 494 times
ArM
Posts: 85
Joined: 08.02.2009, 14:54

Re: Ketjusimulaatio

Post by ArM »

Mitä tuossa pitäisi tapahtua? Tai siis olen kokeillut noita holvisimulaatioita ja tätä ja jotakin muutakin, mutta joka kerta, kun painan p:stä, niin se 3d-window menee harmaaksi, ainoastaan lukuarvot liikkuu nurkassa...
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Ketjusimulaatio

Post by tuxer »

ArM wrote:Mitä tuossa pitäisi tapahtua? Tai siis olen kokeillut noita holvisimulaatioita ja tätä ja jotakin muutakin, mutta joka kerta, kun painan p:stä, niin se 3d-window menee harmaaksi, ainoastaan lukuarvot liikkuu nurkassa...
Tuossa pitäisi ketjun venyä ja paukkua sylinterien välissä:
chain_sim.png
Kokeile laittaa tuo piirtomoodi vaikka solidiksi (painike joka näkyy yllä olevan kuvan aivan vasemmassa alareunassa)

ps. tervetuloa foorumille!
ArM
Posts: 85
Joined: 08.02.2009, 14:54

Re: Ketjusimulaatio

Post by ArM »

No nyt se sitten toimi. :) Oli hieno kokemus tämäkin... :D Ainiin ja kiitos toivotuksesta, tästä foorumista on ollut mulle jo paljon hyötyä, vaikka en olekaan mitään puhunut ennen tätä.

edit: Mutta jos avaan holvisimulaation, niin se toimii niin kauan, kunnes päädyn editoimaan sitä jolloin se P:stä painettaessa tulee sellaiseksi harmaaksi taas...
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Ketjusimulaatio

Post by tuxer »

ArM wrote:No nyt se sitten toimi. :) Oli hieno kokemus tämäkin... :D Ainiin ja kiitos toivotuksesta, tästä foorumista on ollut mulle jo paljon hyötyä, vaikka en olekaan mitään puhunut ennen tätä.

edit: Mutta jos avaan holvisimulaation, niin se toimii niin kauan, kunnes päädyn editoimaan sitä jolloin se P:stä painettaessa tulee sellaiseksi harmaaksi taas...
Tiedostossa on jotain vikaa, sillä kun tein sitä, niin jotain tapahtui joidenkin palikoiden pinnoille eivätkä ne enää näkyneet oikein solid-tilassa. En sitten sen suuremmpin perehtynyt asiaan kun rautalankanäkymä näytti toimivan. Pitänee yrittää jossain vaiheessa korjata.

Ja hyvä jos foorumista on ollut hyötyä :)
Post Reply