"Tuote-esittely"

Animaatioiden tekeminen Blenderissä
Post Reply
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

"Tuote-esittely"

Post by Sienikasvusto »

Olen pitkään etsinyt tapaa jolla saadaan esim jokin modeli kuvattua 360° ympäri ja laitettua siten vaikka jostain tuotteesta nettisivuille pyöriteltävä malli. Ongelmana on aina ollut se että kamera on vaikea saada tekemään 360° kierros ilman kikkoja. Lopulta keksin ratkaisun kameran liikeradan symmetrisyyteen ja tasaisuuteen ilman vaikeiita kikkoja:

Objektin keskipisteeseen laitetaan Cursor ja luodaan Bezier circle top viewissä. Sen jälkeen parentataan kamera bezier circleen ja valitaan follow path. Helppoa!

Jos haluaa joka suuntaan 360° "tuote-esittely" niin animoidaan vain Bezier circle pyörimään akselinsa ympäri, kun kamera kiertää circlen ympäri.
Attachments
tuoteesittely.blend
(614.85 KiB) Downloaded 485 times
Asetelma.
Asetelma.
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

Re: "Tuote-esittely"

Post by ramppis »

Tämän pyörimisen kanssa takkusin joku aika sitten itsekin. Mutta suuret keksinnöthän on usein yksinkertaisia. Kappaleen sijaan pyöriikin (kiertää) kamera. Tätä täytyy kokeilla.
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: "Tuote-esittely"

Post by tuxer »

Oletteko kokeilleet tätä:
http://www.thoro.de/portfolio/verschiedenes/3DNP.html

Sillä voi tehdä interaktiivisen pyörittelyn ja se käyttää pelkkää javascriptiä. En ole itse ehtinyt kokeilla toimiiko se viimeisimmillä versioilla.
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: "Tuote-esittely"

Post by Sienikasvusto »

Aivan juuri tuohon tarkoitukseen olen yrittänyt kehitellä tuota kameran pyörittelyä.
Post Reply