Morjentos!
Löytyykö halukkaita tekemään jonkun asteista "kirjastoa" autoista/osista? Ajatuksena (kuningas-ajatuksena?) olisi saada kasaan tiedostoa josta voisi valita korin, koneen, perän jne jne, ja kokeilla turvallisesti koneella kuinka mikäkin mahtuu toistensa kanssa. Pohjalla oma autokrossi harrastukseni ja uskoisin sen palvelevan aika montaa muuta auto-urheilun harrastajaa ja sen kautta Blenderiä tutuksi?. Objektin siis ei tarvitsisi olla kovin tarkkoja kunhan mitat olisi kohdallaan. Esim. omalla kohdalla oli yllätys että Hiacen taka-akseli on aika kapea kun sen laittaa Golffiin. Ei tarvitse hankkia jotain osaa ja todeta ettei se sovi sinne. Käytettyjen osien määrä on kuitenkin suhteellisen pieni, ja aika pienellä määrällä sitä voisi aloittaa.
Ja yksi kysymys on: Jos blenderillä tekee objektin, voiko sille määritellä painon? Siis esim. autossa joka pyörään kohdistuvan painon ja jos siihen lisää jotain niin B ymmärtää sen? Ja siirtää painopistettä.
Toivottavasti ei liian korkealentoista. Itseä jo hirvittää kun lukee tekstiä
Tämä vain yhtenä heittona Blenderin hyötykäyttöön?
Eli jos herättää kysymyksiä niin antaa tulla vaan.
T.Juha
PS. Eewaltsi, golffin koppa toimii hyvin
Kirjasto autourheilua silmällä pitäen?
Re: Kirjasto autourheilua silmällä pitäen?
No hieno homma että se toimii. Harmi ettei oikein motivaatio riittänyt pidemmälle. Ehkä vielä jonakin kesä yönä jatkan sen tekemistä.
Re: Kirjasto autourheilua silmällä pitäen?
Idea on hyvä. Ainut ongelma on että löytyykö toteuttajia? Varmaan aika moni autoharrastaja olisi tuollaisesta kiinnostunut mutta aika harva siitä joukosta osaa mallintaa Blenderillä.
pahoittelut hitaasta vastauksesta
pahoittelut hitaasta vastauksesta
Re: Kirjasto autourheilua silmällä pitäen?
Niin tuohon fysiikkaan?
Titääkö kukaan pystyykö tuolle objektille asettamaan painon?
Titääkö kukaan pystyykö tuolle objektille asettamaan painon?
Re: Kirjasto autourheilua silmällä pitäen?
Eiköhän se painon muuttaminen käy sieltä logik paneelista ja sieltä säätää sitten sitä massaa?