tekstuuritiedostojen sivusuhde

Kysymykset Blenderin fysiikkaominaisuuksiin ja simulaatioihin liittyen
Post Reply
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

tekstuuritiedostojen sivusuhde

Post by ramppis »

Peligrafiikassa tekstuurien koko on kai yleensä esim. 128x128, 256x256 tai 512x512. Itsekin olen näitä käyttänyt. Muunkin suhteiset kuvat kuitenkin näyttävät Blenderissä toimivan. Mistä siis nuo tietyt em. suhteet?
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: tekstuuritiedostojen sivusuhde

Post by tuxer »

Binääri-esitystavastahan ne tulee.

10 = 2
100 = 4
1000 =8
...
10000000 = 128
100000000 = 256

Lähinnä tuo koskee reaaliaikaisia sovelluksia, esim OpenGl haluaa näitä kokoja.
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

Re: tekstuuritiedostojen sivusuhde

Post by ramppis »

Näyttävät reaalissa kuitenkin toimivan muutkin suhteet kuin neliöt.
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: tekstuuritiedostojen sivusuhde

Post by tuxer »

ramppis wrote:Näyttävät reaalissa kuitenkin toimivan muutkin suhteet kuin neliöt.
Joo, Blender taitaa ne muuntaa lennossa.
Post Reply