Aika hieno mallinnustyökalu on tulossa Blenderiin. Loppumaton savi (ah, keksikää parempi suomennos!) on ... loputon. No kyllä ne rajat varmaan jossain tulee vastaan mutta varmaan monille aika hyödyllinen työkalu.
Video löytyy täältä:
http://farsthary.wordpress.com/2011/01/ ... sculpting/
Unlimited clay (loppumaton savi?)
Re: Unlimited clay (loppumaton savi?)
Ahaa, nyt se on sitten saatu ilmeisesti valmiiksi. Voi osoittautua varsin hyödylliseks.
Tuo ilmeisesti jättää meshin kolmioksi, mutta äkkiäkös sen retopoaa mieleisekseen.
Edit: Jaa ei se valmis vielä olekkaan. Lukutaidossa häikkää
Tuo ilmeisesti jättää meshin kolmioksi, mutta äkkiäkös sen retopoaa mieleisekseen.
Edit: Jaa ei se valmis vielä olekkaan. Lukutaidossa häikkää
Re: Unlimited clay (loppumaton savi?)
Joo, ei taida vielä valmis olla. Ja kolmioiksi näyttäisi jättävän.sssampo wrote:Ahaa, nyt se on sitten saatu ilmeisesti valmiiksi. Voi osoittautua varsin hyödylliseks.
Tuo ilmeisesti jättää meshin kolmioksi, mutta äkkiäkös sen retopoaa mieleisekseen.
Edit: Jaa ei se valmis vielä olekkaan. Lukutaidossa häikkää
Onko tuolla kolmiopinnalla suurta merkitystä jos ei edelleenmuokkaa pintaa?
Re: Unlimited clay (loppumaton savi?)
Kolmiomesh on vaikea UV-unwrapata kun edgeloopit puuttuu. Lisäksi voi tehdä animoinnin/riggauksen hankalaksi. Toisaalta kukapa high-reso meshiä (millaista tuolla varmaan pääasiassa tehdään) suoraan animoi. Itse ainakin beikkaisin normalmapit siitä kevyempään objektiin.
Myös esim. SubSurf modifieri tekee aika rumaa jälkeä kolmiomeshille.
Eihän se tosiaan mitään haittaa jos ei halua työstää eteenpäin.
Myös esim. SubSurf modifieri tekee aika rumaa jälkeä kolmiomeshille.
Eihän se tosiaan mitään haittaa jos ei halua työstää eteenpäin.