Mistähän johtunee semmoinen pikku ongelma kun Cloth-toimintoa käytettäessä aika usein vaate ei mallinnu oikein.
Jos laittaa painovoimaksi -9.8 ja <Bake>, niin vaatteen hihat rypistyy hullunkurisesti ja sensijaan että vaate soljuisi
sievästi painovoiman mukaan alaspäin, näyttää että ilmavirta puhaltaisi vaatetta sisältäpäin pullistaen sitä epäluonnollisella
tavalla. Toisinaan sama meshi saattaa mallintua vaatteeksi ihan ok.
Onko jollakulla hyvä vinkkejä toteuttaa Cloth oikein ja toimivasti?
Cloth vääristyy?
Re: Cloth vääristyy?
Tarpeeksi tiheä mesh vaan. Sitten cloth- asetuksista qualityä ylös jos ei näytä hyvältä vieläkään.
Re: Cloth vääristyy?
En tiedä onko blenderissä (2.49b) bugi, vaiko onko asetukseni pielessä, mutta mitä ovat nuo mustat pystyviivat/raidat, joita ilmaantuu meshiin joskus kun käytän Cloth-toimintoa? Sitten -kiitos vaan neuvosta - kokeilin säätää tarkemmin Cloth asetuksia, mutta Subsurffin ja qualityn lisääminen ei poista ongelmaani eli sitä, että
paidan hihat muuttuu venytetyn "piikikkäiksi".
paidan hihat muuttuu venytetyn "piikikkäiksi".
Re: Cloth vääristyy?
Vähän vaikea sanoa. Jos vaikka .blend tiedoston laittaisit niin olisi helpompaa?