Lumen reagoiminen törämäykseen

Kysymykset Blenderin fysiikkaominaisuuksiin ja simulaatioihin liittyen
Post Reply
Matskuboy
Posts: 11
Joined: 24.10.2009, 01:19

Lumen reagoiminen törämäykseen

Post by Matskuboy »

Haluaisin tietää miten lumen saa reagoimaan edes joten kuten aidosti siihen osuvaan esineeseen? Softbodya olen yrittänyt eri asetuksilla mutta lumi jää hyllymään kuin kumi. :( Olisi mukava jos joku osaisi neuvoa tai tietäisi hyvän oppaan vastaavanlaiseen. :)
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Lumen reagoiminen törämäykseen

Post by tuxer »

Olisiko tuosta apua?
This is just a little test scene experimenting with tracks made in snow (made by a humanoid or car). It's just a sub-divided mesh, converted to a soft body with high friction (~50) and high edge spring friction (E damp ~ 10). The sphere is set to deflect the mesh, but it could just as easily be the feet of a character.
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=107428
Matskuboy
Posts: 11
Joined: 24.10.2009, 01:19

Re: Lumen reagoiminen törämäykseen

Post by Matskuboy »

Olihan tuosta hiukan apua, muttei aivan sitä mitä hain. Tuossa äskeisessä tutorialissa siis opastettiin miten tehdä jalanjälkiä lumeen. Tarvisin kuitenkin hieman enenmmän tämäntapaista http://www.youtube.com/watch?v=yx31jMGJMYs Haluaisin tietää millä softbodyn asetuksilla lumihanki ei lösähdä kasaan mutta ei silti kimpoa takaisinkaan? :?
Post Reply