Desimate modifier
Desimate modifier
Polkumallinsin eräänlaisen kappaleen ja muunsin sen meshiksi. Hirveä määrä vertksejä, tottakai. Olen jotenkin käsittänyt, että desimate:lla määrää voisi kohtuullistaa, mutta eipä onnistunut minulta. Neuvoa kaipaisin, miten se toimii ja soveltuuko se ylipäätään kyseiseen tarkoitukseen. Jos ei, olisiko jotakin muuta temppua verteksimäärän vähentämiseen?
Re: Desimate modifier
Decimate taitaa olla ainoa vaihtoehto. Sinun täytyy olla Object modessa, että vaikutukset näkyvät. Ratio- lukua muuttamalla nollaa kohti Face Count pienenee. Jotta vaikutukset ulottuisivat Edit modeen asti täytyy painaa Apply.
Huono puoli tässä on se, että tuo modifier muuttaa kaikki facet kolmioiksi.
Tuota vahinkoa voi ainakin osittain korjata Edit modessa valitsemalla kaikki facet ja Mesh -> Faces -> Convert Triangles to Quads tai painamalla Ctrl + J.
Aika kehnoa tulostahan tällä saa aikaan, mutta muita vaihtoehtoja ei tietääkseni ole.
Huono puoli tässä on se, että tuo modifier muuttaa kaikki facet kolmioiksi.
Tuota vahinkoa voi ainakin osittain korjata Edit modessa valitsemalla kaikki facet ja Mesh -> Faces -> Convert Triangles to Quads tai painamalla Ctrl + J.
Aika kehnoa tulostahan tällä saa aikaan, mutta muita vaihtoehtoja ei tietääkseni ole.
Re: Desimate modifier
Kannattaa myös katsoa polkumallinnuksessa käytettyjen käyrien resoluutiota ja poistaa esim. polusta turhat pisteet.