sssampon kuvathread
sssampon kuvathread
Nonii ajattelin tehdä tällaisen ettei aina uuden työn valmistuessa tarvitse uutta threadia alottaa. Tänne sitten päivittelen sitä mukaan kun uutta tulee.
Parin illan työ. Renderoitu Indigolla. Jokainen varmaan tietää parodian kohteen
"Uuniperuna" Savu tehty jälkikäsittelyssä. Texturointiin meni ainakin 80% ajasta. Tähän olen tyytyväinen
Tehty erään klubin pikamallinnus kilpailuun devianARTissa. Aikaa oli 2h mallinnukseen&texturointiin ja 15min renderointiin ja jälkikäsittelyyn. Aiheena oli ämpäri.
Ja sitten tossa alla koulun kuviksen kotitehtävänä tehty työ. Aiheena oli "Näkymä ikkunasta" ja toteutustapa vapaavalintainen. Tuli tehtyä melkoisen nopeasti. Aluksiin käytin Discombobulator- scriptiä. Saa melko nopeesti kivaa jälkeä aikaan. Taivasmaisema on stock-kuva. Geometrian määrän vuoksi renderointiaika oli tuolla melko vaatimattomalla resoluutiollakin reilut 25 minuuttia.
Kaikki kolme viimeistä on siis renderoitu Blender Internalilla.
Kommenttia ja kritiikkiä saa laittaa
Parin illan työ. Renderoitu Indigolla. Jokainen varmaan tietää parodian kohteen
"Uuniperuna" Savu tehty jälkikäsittelyssä. Texturointiin meni ainakin 80% ajasta. Tähän olen tyytyväinen
Tehty erään klubin pikamallinnus kilpailuun devianARTissa. Aikaa oli 2h mallinnukseen&texturointiin ja 15min renderointiin ja jälkikäsittelyyn. Aiheena oli ämpäri.
Ja sitten tossa alla koulun kuviksen kotitehtävänä tehty työ. Aiheena oli "Näkymä ikkunasta" ja toteutustapa vapaavalintainen. Tuli tehtyä melkoisen nopeasti. Aluksiin käytin Discombobulator- scriptiä. Saa melko nopeesti kivaa jälkeä aikaan. Taivasmaisema on stock-kuva. Geometrian määrän vuoksi renderointiaika oli tuolla melko vaatimattomalla resoluutiollakin reilut 25 minuuttia.
Kaikki kolme viimeistä on siis renderoitu Blender Internalilla.
Kommenttia ja kritiikkiä saa laittaa
- Kalmageddon
- Posts: 50
- Joined: 03.01.2008, 21:24
Re: sssampon kuvathread
On kyllä komeita töitä taasen. Arvostan kyllä tota textuurien taidokasta käyttöä!
Re: sssampon kuvathread
Tässäpä eilisen pikamallinuksen satoa.
2h/kuva
Aihe: Hiiri
Aihe: kevät.
Kuva ei suoranaisesti liity kevääseen. Kuvastaa lähinnä mun ilmettä kun aihe julkaistiin "are you kidding me?"
Aihe: Money Box (mikä lie suomeks... säästölipas?)
Ensimmäisiä keroja tuli kunnolla käytettyä uutta Yafarayta. Keskimmäinen on renderoitu internalilla.
2h/kuva
Aihe: Hiiri
Aihe: kevät.
Kuva ei suoranaisesti liity kevääseen. Kuvastaa lähinnä mun ilmettä kun aihe julkaistiin "are you kidding me?"
Aihe: Money Box (mikä lie suomeks... säästölipas?)
Ensimmäisiä keroja tuli kunnolla käytettyä uutta Yafarayta. Keskimmäinen on renderoitu internalilla.
Re: sssampon kuvathread
Eilisessä pikamallinnuksessa ei tullut osallistuttua kuin yhteen teemaan. Aiheena "poikien lelu." Tekasin tällaisen sotaukkelin, jonka pyssy näyttää jälkeenpäin sangen pieneltä Aika 2h.
Pitäkääpä muuten silmät auki - Kohtapuoliin on minun lyhytanimaatioprokkiksen julkaisun aika Jäljellä kasa scenejä, jotka pitäisi renderoida ja vielä viimeinen kohtaus animoida. Tarkoitus oli saada tämän viikon keskiviikkona valmiiksi, mutta taitaa venyä ainakin tuonne viikonloppuun ellei ensi viikon alkuun.
Pitäkääpä muuten silmät auki - Kohtapuoliin on minun lyhytanimaatioprokkiksen julkaisun aika Jäljellä kasa scenejä, jotka pitäisi renderoida ja vielä viimeinen kohtaus animoida. Tarkoitus oli saada tämän viikon keskiviikkona valmiiksi, mutta taitaa venyä ainakin tuonne viikonloppuun ellei ensi viikon alkuun.
Re: sssampon kuvathread
Renderoitu Luxilla. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt kuinka Lux on kehittynyt n. vuoden takaisesta. Potkii Indigostakin edelle ainakin säätömahdollisuuksien puolesta.
Mallinnus päivässä ja renderointiin meni ~9 tuntia, joista viimeisten 4 tunnin aikana kuva ei enää muuttunut mihinkään
Piirtelin muuten itse nuo taulut, josta olen hyvin ylpeä Maitopurkin kuoretkin väsäsin itse noin vartissa. Kuten saattaa nähdä, olen Valion maitopurkkejani tarkkaillut. On ollutkin tarkoitus alkaa harjoittamaan tätä 2d puolta.
Jos jotakuta kiinnostaa niin tässä vielä vähän detaljeja parin tunnin rendauksilla:
Re: sssampon kuvathread
Todella nätin näköistä jälkeä.
Pöytäkone: Abit AB9 pro, Intel Core 2 Duo E6300, Corsair DDR2 900Mhz 4Gt, Nvidia 9600GT @ Windows Vista 64bit
Kannettava: HP Pavilion dv6000 @ Ubuntu
Kannettava: HP Pavilion dv6000 @ Ubuntu
Re: sssampon kuvathread
Todella hienoa jälleen kerran
Lux tosiaan alkaa olla aikas hyvä renderoija. Pitääkin viikonloppuna taas kokeilla parin arkkitehtuurimallin kanssa.
Lux tosiaan alkaa olla aikas hyvä renderoija. Pitääkin viikonloppuna taas kokeilla parin arkkitehtuurimallin kanssa.
Re: sssampon kuvathread
Jasontti wrote:Todella nätin näköistä jälkeä.
Kiitoskiitos. Muistahan Tuxer laittaa nuo kuvat sitten esilletuxer wrote:Todella hienoa jälleen kerran
Lux tosiaan alkaa olla aikas hyvä renderoija. Pitääkin viikonloppuna taas kokeilla parin arkkitehtuurimallin kanssa.
Re: sssampon kuvathread
Tällaisen tein Harhakuva.orgin puuhakerhoon. Aiheena oli Design-tuoli. Ehkä noin vartin mallinnus ja ~3h lyhyt rendaus Luxilla. Pitää joskus vielä vähän parannella ja renderoida ajan kanssa. Tuolin muoto ei ehkä parhaiten tule selville tästä kuvakulmasta, mutta se muistuttaa vähän munan muotoista pallotuolia.
-
- Posts: 19
- Joined: 21.09.2008, 10:23
Re: sssampon kuvathread
Millä tekniikalla teit tuon hiirenloukun "rautalangat"? Olen etsinyt tehokkaampaa ja nopeampaa keinoa, kuin torukset ja sylinterit.
Re: sssampon kuvathread
Jos tarkoitat noita jousia, niin niistä saan kiittää CosMOSin mainiota tuotoriaalia: http://opendimension.org/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=72nassepossu wrote:Millä tekniikalla teit tuon hiirenloukun "rautalangat"? Olen etsinyt tehokkaampaa ja nopeampaa keinoa, kuin torukset ja sylinterit.
-
- Posts: 19
- Joined: 21.09.2008, 10:23
Re: sssampon kuvathread
Lähinnä ympyröidyt osat:
http://koti.mbnet.fi/topikuu/noi.JPG
http://koti.mbnet.fi/topikuu/noi.JPG
Re: sssampon kuvathread
Muistaakseni vain extrudetin nuo pätkät meshiksi muuttamieni jousien päistä. Ei siinä mitään sen erikoisempia kikkoja ollut - perus polymallinnusta.
Voisihan siinä tietysti ensin curvella määrittää se polku ja sitten BevObilla muoto.
Voisihan siinä tietysti ensin curvella määrittää se polku ja sitten BevObilla muoto.
Re: sssampon kuvathread
Hieman parempi versio tuosta tuolista. Meni muuten yli miljoonan polyn.
Lisää 2 tunnin pikamallinnusta. Aihe: leikkikenttä.
Lisää 2 tunnin pikamallinnusta. Aihe: leikkikenttä.
-
- Posts: 18
- Joined: 11.08.2008, 18:10
Re: sssampon kuvathread
Et pystyisi viskaamaan ton viimesen kuvan renderöinti ja valaistusasetuksia, kun itte olen yrittänyt jotain samantyyppistä tehdä mutta failannut siinä aika pahasti.