Räjähdyksen paineaalto

Kysymykset Blenderin fysiikkaominaisuuksiin ja simulaatioihin liittyen
Post Reply
User avatar
Kalmageddon
Posts: 50
Joined: 03.01.2008, 21:24

Räjähdyksen paineaalto

Post by Kalmageddon »

Tarkoituksena olisi simuloida paineaaltoa. Kuvitellaan että on systeemi, joka koostuu lukuisista erillisistä fysiikkaobjekteista (rakennus). Tarkoitus olisi luoda systeemin sisälle (räjähdypisteeseen) "asia" joka vaikuttaa ympärillä oleviin objekteihin tietyllä voimalla tietyn aikaan työntäen niitä kaikkia poispäin itsestään (räjähdyksen paineaalto). Lopputuloksena olisis siis systeemin hieno ja totaalinen tuhoutuminen. Kysymys kuuluu: Mikä tämä "asia" on ja miten se saadaan toimimaan halutulla tavalla? Tietysti neuvoja yksinkertaisempaan ratkaisuun otan lämmöllä vastaan.
Trogdor
Posts: 69
Joined: 15.03.2008, 21:58

Re: Räjähdyksen paineaalto

Post by Trogdor »

Olen toteuttanut paineaallon pelkällä pallolla.
Kun esine räjähtää, se luo näkymättömän pallon jossa on ipo-animaatio.
Tämähän ei ole se kaikkein paras, sillä liian lähellä olevat objektit käyttäytyvät hiukan omituisesti :lol: .
Post Reply