Pelimoottori

Keskustelua Blender game enginen käyttämisestä
Post Reply
User avatar
hotwheels
Moderaattori
Posts: 32
Joined: 09.10.2007, 14:54

Pelimoottori

Post by hotwheels »

Huomasin tuossa kun testasin yhtä vanhaa peli demoa niin kun laitoin kaks hajoavaa taloa jotka oli tehty laatikoista niin alko vähän nykimään mutta blender käytti vain 50% prosessorista, onko siellä uumenissa jotain asetusta jolla vois saada kaikki tehot?
2x Xeon L5640 | ATi 4870X2 | 6GB DDR3 1333MHz | Ageia PhysX | 1 250GB | Win7 + Ubuntu (64bit)
User avatar
hotwheels
Moderaattori
Posts: 32
Joined: 09.10.2007, 14:54

Re: Pelimoottori

Post by hotwheels »

Asensin 64 bittisen linux windowksen viereen ja hyvin pyörii blender... 3 taloo ennen nykimistä ja oma keskeneräinen peli windowksella aukesi 35s nyt n. 2s :)
2x Xeon L5640 | ATi 4870X2 | 6GB DDR3 1333MHz | Ageia PhysX | 1 250GB | Win7 + Ubuntu (64bit)
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Pelimoottori

Post by tuxer »

hotwheels wrote:Asensin 64 bittisen linux windowksen viereen ja hyvin pyörii blender... 3 taloo ennen nykimistä ja oma keskeneräinen peli windowksella aukesi 35s nyt n. 2s :)
:D
Tomppeli
Posts: 24
Joined: 23.06.2008, 17:11

Re: Pelimoottori

Post by Tomppeli »

hotwheels wrote:Huomasin tuossa kun testasin yhtä vanhaa peli demoa niin kun laitoin kaks hajoavaa taloa jotka oli tehty laatikoista niin alko vähän nykimään mutta blender käytti vain 50% prosessorista, onko siellä uumenissa jotain asetusta jolla vois saada kaikki tehot?
Onko tuplaydin suoritin? Jos Blender ei osaa säikeistää niin se käyttää maksimissaan yhden ytimen tehot eli 50%.
User avatar
hotwheels
Moderaattori
Posts: 32
Joined: 09.10.2007, 14:54

Re: Pelimoottori

Post by hotwheels »

Ei ole muuten kuin että on yks ydin jossa on Hyper threading. 2 säettä. Jatkanpa tuolla linuxilla modelausta...
2x Xeon L5640 | ATi 4870X2 | 6GB DDR3 1333MHz | Ageia PhysX | 1 250GB | Win7 + Ubuntu (64bit)
Post Reply