Tarttisin lo-poly futispelaajan mallin.
3d-mallinnuskokemuksen ja harjaannuksen puuttuessa itteltäni menisi mokoman luomiseen niin kauan aikaa, että päätin tulla tänne pyytelemään. Tämä ei käsittääkseni vie osaavammalta mallintajalta pitkästi aikaa, puhumattakaan jos on valmiina jotain mistä ryhtyä muokkaamaan.
Ei mitään mörköä, vaan kehon rakenne ennemmin jotain tämmöstä tai tämmöstä. Mieluummin sympaattinen pyöreämahainen, isopäinen sekä lyhytraajainen ja -niskainen kuin joku bodari/normaali äijä.
Pienehköt hartiasuojat paidan alle. Vanhan (jotain niinku 1960...1970-luvun) mallinen kypärä (esimerkki kuvassa).
Mallin ruinaus
Re: Mallin ruinaus
Itse olen aloittelija myös, mutta kyselenpähän nyt kuitenkin: Eli kun olet aloitteleva, niin miksi et opettele sellaisen könsikkään tekemistä itse, niin sitten kun seuraavan kerran teet, saat aikaiseksi nopeasti hienon.
Sitten on myös olemassa sellainen "make human" ohjelma, jolla voi tehdä realistisia ihmisvartaloita parilla klikkauksella parissa sekunnissa.
Sitten on myös olemassa sellainen "make human" ohjelma, jolla voi tehdä realistisia ihmisvartaloita parilla klikkauksella parissa sekunnissa.
Re: Mallin ruinaus
Eka kuva
Jos tallennat ton kuvan ja suurennat sitä niin jokaisen mallin ympärillä näkyy suttua. Mistä se johtuu ja miten siitä pääsee eroon? (edit. ei näköjään tartte edes suurentaa)
Miten tohon pohja-planeen saa varjoja?
Toka kuva
Miten tämän sinisen taustan voi muuttaa läpinäkyväksi siihen kuvaan jonka voi renderöittemisen yhteydessä tallentaa?
Voiko noin pienen mallin rendata tarkemmin /miten? Erityisesti noi ääriviivat, esim käsi joka näkyy keskivartalon edessä.
Jos tallennat ton kuvan ja suurennat sitä niin jokaisen mallin ympärillä näkyy suttua. Mistä se johtuu ja miten siitä pääsee eroon? (edit. ei näköjään tartte edes suurentaa)
Miten tohon pohja-planeen saa varjoja?
Toka kuva
Miten tämän sinisen taustan voi muuttaa läpinäkyväksi siihen kuvaan jonka voi renderöittemisen yhteydessä tallentaa?
Voiko noin pienen mallin rendata tarkemmin /miten? Erityisesti noi ääriviivat, esim käsi joka näkyy keskivartalon edessä.
Re: Mallin ruinaus
Suttuisuus johtuu kuvan pakkaus tavasta. Kuvan saa tarkemmaksi lisäämällä renderöintiin pikseleitä
Re: Mallin ruinaus
Voiko ton tallennettavan/rendattavan kuvan rajata kuvassa osoittamaani alueeseen? Ja vielä siten ettei alkuperäinen kuva muutu mitenkään.
Re: Mallin ruinaus
Kameran avulla määritellään mistä ja minkä kokoisena renderoidaan:Könni wrote:Voiko ton tallennettavan/rendattavan kuvan rajata kuvassa osoittamaani alueeseen? Ja vielä siten ettei alkuperäinen kuva muutu mitenkään.
http://opendimension.org/blender/pages/ ... kamera.php
Re: Mallin ruinaus
Käytä häviöttömästi pakattua tiedostomuotoa (.png) häviöllisen .jpg:n sijaan.Könni wrote:Eka kuva
Jos tallennat ton kuvan ja suurennat sitä niin jokaisen mallin ympärillä näkyy suttua. Mistä se johtuu ja miten siitä pääsee eroon? (edit. ei näköjään tartte edes suurentaa)
Otat renderöintiasetuksista varjot käyttöön ja varmistat, että hahmot aiheuttavat varjon ja taso vastaanottaa niitä. Objektien asetuksista nämä.Könni wrote: Miten tohon pohja-planeen saa varjoja?
läpinäkyväksi siihen kuvaan? Nyt meni hieman ohi...Könni wrote: Toka kuva
Miten tämän sinisen taustan voi muuttaa läpinäkyväksi siihen kuvaan jonka voi renderöittemisen yhteydessä tallentaa?
Siirrä kamera lähemmäs hahmoa.Könni wrote: Voiko noin pienen mallin rendata tarkemmin /miten? Erityisesti noi ääriviivat, esim käsi joka näkyy keskivartalon edessä.
Re: Mallin ruinaus
Sun pitää renderointiasetuksista muuttaa tiedostotyyppi sellaiseksi joka tukee läpinäkyvyyttä esim. PNG. Sitten siitä alapuolelta vaihtaa RGB RGBA:ksi (A = Alpha)Könni wrote: Toka kuva
Miten tämän sinisen taustan voi muuttaa läpinäkyväksi siihen kuvaan jonka voi renderöittemisen yhteydessä tallentaa?
http://wiki.enlightenment.org/images/5/ ... ttings.png (Jätä huomiotta nuo kaksi vasemmanpuolimmaista)