Yaf(a)ray asennus. Win Vista

Jälkitöiden tekeminen ja noodien käyttäminen Blenderissä
Post Reply
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Yaf(a)ray asennus. Win Vista

Post by sssampo »

Asensin ja latasin Blender 2.48:n ja Yaf(a)rayn, mutta Blender ei tunnista yafarayta. Sitä ei ilmesty render engine pudotusvalikkoon. Olen asentanut pythonit ym. ja kaikki moneen kertaan uudestaan, mutta mikään ei toimi. Kun yafarayta asentaessa pitää valita se joku Blender script kansio (?) olen kokeillut valita siihen AppData/Roaming jne. kansion sekä Blenderin asennuskansion.

Oon nyt vähän pulassa ja hermot meinaa mennä :D :evil:
Apuja?

Ja onko tuolla alemmalla kuvalla jotain tekemistä asian kanssa?

Image

Image

Edit: Huomasin että consoleen tulee tämmönen:

Code: Select all

D:\Program Files\YafaRay\yafarayplugin.dll
D:\Program Files\YafaRay\yafarayqt.dll
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 1, in <module>
  File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts\yafaray_ui.
py", line 25, in <module>
    import yaf_export
  File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts\yaf_export.
py", line 33, in <module>
    cdll.LoadLibrary(dllPath + dll + '.dll')
  File "D:\Program Files\Python\Lib\ctypes\__init__.py", line 431, in LoadLibrar
y
    return self._dlltype(name)
  File "D:\Program Files\Python\Lib\ctypes\__init__.py", line 348, in __init__
    self._handle = _dlopen(self._name, mode)
WindowsError: [Error 126] Mõõritettyõ osaa ei l÷ydy
Menee vähän yli tajunnan
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Yaf(a)ray asennus. Win Vista

Post by tuxer »

Sulta puuttuu ainakin Qt-kirjasto. Linkki siihen on Yafrayn-lataussivulla.
User avatar
CosMOS
Moderaattori
Posts: 82
Joined: 13.10.2007, 23:31

Re: Yaf(a)ray asennus. Win Vista

Post by CosMOS »

Näyttäisi siltä, että puuttuvan .dll tiedoston vuoksi yafaray ei käynnisty. Voit etsiä puuttuvaa osaa täältä:
http://www.dll-files.com/
Jos löytyy, sen voisi kokeilla pudottaa Blenderin asennuskansioon, tai jos ei toimi, niin vaihtoehtoisesti D:\Program Files\YafaRay\ -kansioon tuon laittamasi koodin perusteella. Teet sen tietenkin omalla vastuulla. Jos ei toimi, ainahan voit poistaa sen .dll tiedoston. Itse jouduin hakemaan johonkin 2.47 versiota aikaisempaan Blenderiin jonkun yksittäisen .dll tiedoston. En valitettavasti enää muista, mihin kansioon se piti silloin laittaa. Myös Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Packagen voi kokeilla asentaa, jos tätä ei jo ennestään ole koneellasi. Tästähän mainitaan Blenderin nettisivuilla latauslinkin vieressä.

Voisikohan QtGui4.dll tarkoittaa Graphic User Interface? Sitten tuolla koodissa on "D:\Program Files\YafaRay\yafarayqt.dll" samalla kun puuttuvassa tiedostossa on myös qt alkuinen nimi.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Yaf(a)ray asennus. Win Vista

Post by sssampo »

tuxer wrote:Sulta puuttuu ainakin Qt-kirjasto. Linkki siihen on Yafrayn-lataussivulla.
Tuhannesti kiitoksia, nyt toimii! :)
En tajunnu ladata tuota heti samalla kertaa Yaf(a)rayn kanssa ja pääsi unohtumaan.
Post Reply